شرکت نرم افزاری و پیام سان هخامنش
كاربردهاي پيام كوتاه در فروشگاه ها
در بازار امروز موفقیت در فروش بستگی به جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری دارد، مطالعات نشان میدهد هزینه جذب مشتری جدید ۳ تا ۳۰ برابر حفظ مشتریان قبلی است، بنابراین برای بالا بردن فروش بایست طوری رفتار کرد که با تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری خریدهای بعدی وی نیز تضمین شود. در اغلب سمینارها و کارگاههای آموزشی و مقالات بر مشتری مداری تأکید می شود اما راهکار مشخص و مدونی برای اجرای آن ارائه نمیگردد. پیامک تأثیرگذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی است.
تکنیکهای مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر:
هنگام صدور فاکتور برای مشتری شماره تلفن همراه وی را ثبت کنید تا فرآیند مشتری مداری آغاز شود.
چند دقیقه پس از خروج مشتری از فروشگاه با ارسال پیامیاز او تشکر کنید. این کار باعث میشود احساس کند برای او ارزش قائل هستید: (مشتری گرامی از اعتماد شما متشکریم)
عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور میرسد که همواره او را به یاد دارید:
)مشتری گرامی عرضه مدلهای جدید کیف لپ تاپ آغاز شد)
لیست کالاهای جدیدی که عرضه میکنید به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید از طریق پیامک برای مشتری ارسال کنید. این کار مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب میکند:
(فروش ویژه نسل جدید آبمیوه گیری وغذاساز ۱۰% تخفیف ویژه برای مشتریان قدیمی(
با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبتهای مختلف به مشتری نشان دهید با او احساس مشترکی دارید
هنگامیکه شعبه جدیدی افتتاح میکنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر میگیرید
پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت میکنید به فکر آسایش و راحتی او هستید:
)فروش اقساطی بدون چک ویژه مشتریان قدیمی(